جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

اسیدهای چرب امگا 3  بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند. مکملهای روغن ماهی می تواند برخی از منافع بهداشتی ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماری آلزایمر را فراهم نماید. شما همچنین می توانید امگا 3 را در ماهی، کدوی حلوایی، سویا، گردو و دانه کتان پیدا کنید.

سلامتی

شما همچنین باید مراجعه سالانه به دندانپزشک و تداوم استفاده از نخ دندان و مسواک زدن را فراموش نکنید . بهداشت دهان باعث جلوگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود. 

اما بهترین کاری که برای  پوستتان می کنیدچیست؟  جواب:استفاده ازضدآفتاب . قرار گرفتن در معرض آفتاب  منشا بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری، مثل چین و چروک و لکه های افزایش سن بوده  و همچنین می تواند به کشنده ترین نوع سرطان پوست منجر شود.

یک رژیم غذایی سالم فقط با تخم مرغ و گوشت آغاز و در نهایت پایان نمی پذیرد.   باید در مصرف میوه ها و سبزیجات به صورت منظم تمرکز نمایید. رژیم غذایی شامل فقط پنج میوه و سبزی در روز به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری کمک شایانی می نماید.

ورزش به حفظ حجم عضلانی بدن کمک می کند و همچنین مسکن طبیعی ضد افسردگی و استرس است.نکته مهم در بعد از ورزش کردن هنگامی است که شما  ورزش های سنگین انجام داده اید، شما مقدار زیادی الکترولیت در عرق خود ازدست داده اید (به ویژه سدیم و پتاسیم ). فراموش نکنید که بدن خود را دوباره احیا نمایید.

" اینها نکاتی است که برای حفظ سلامتی بسیار مهم و اجرای آنها آسان است ولی اغلب سهل انگارانه در موردآنها برخورد می کنیم."

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مکملهای روغن ماهی ,امگا 3,بهداشت دهان,ضدآفتاب,ورزش,ضد افسردگی و استرس,مسکن طبیعی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 ژوئن، 2012 - چین اولین فضانورد زن خود را در روز شنبه همراه فضاپیمای Shenzhou-9  از پایگاه خود در صحرای گبی ،به فضا ارسال  می نماید.

لیو یانگ، 33 ساله عضو ارتش آزادی بخش خلق چین که تنها دو سال پیش وارد  برنامه های آموزشیفضانوردی گردیده، کسی است که  نقش اصلی در بخش چهارم برنامه های پرتاب فضا پیماهای سرنشین دار چین، را داراست.
او در مصاحبه با CCTV گفته است : از روز اول به من گفته شده که تفاوتی بین من و مردان فضانورد وجود ندارد.او یک خلبان آموزش دیده است که ازدواج کرده و فاقد فرزند می باشد.
با توجه به اعلان خبرگزاری رسمی چین شین هوا :لیو در در ماه مه سال 2010 به برنامه های آموزشی  فضایی  پیوست و به عنوان یک نامزد احتمالی برای ماموریت روز شنبه ، از او تست مربوطه به عمل آمد که در این تست او با کسب بیشترین امتیاز و به عنوان سرآمد انتخاب گردیده است. 
او در ابتدا به عنوان یک خلبان ساده باری بود تا وقتی که در یک حادثه بعد از برخود هواپیمای او با یک دسته کبوتر هواپیمای او دچار صدمه شدیدی گردید و او با خونسردی و مهارت موفق به فرود سالم هواپیما گردید و این موجب  ستایش همگان از او گردید.
او و دو مرد همکارش - فرمانده جینگ هایپنگ،45 ساله و لیو وانگ، 43 ساله در 6،37 بعد از ظهر (1037 GMT) از پایگاه فضایی Jiuquan در صحرای گبی در شمال چین ماموریتشان را آغاز خواهند کرد. چین اولین فضانورد خود را در سال 2003 به فضا فرستاد و چندین ماموریت فضایی سرنشین دار را تا کنون انجام داده که آخرین مورد آن مربوط به سال 2008 می شود ولی این اولین زن فضانوردی است که به فضا خواهد فرستاد.رسانه های چینی سخت پیگیر این ماموریت بوده و تبلیغات گسترده ای را مبنی براینکه چین بعد از ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سومین کشوری هستند که با اتکا بر تکنولوژی خود یک زن را را به فضا می فرستند . چین سومین کشوری بوده که موفق به ارسال فضاپیماهای سرنشین دار به فضا گردیده و اکنون سخت در تکاپوی یک طرح بلند پروازانه یعنی فرود انسان بر ماه می باشد. 
 
هیچ کس تا به حال بعد از ایالات متحده آمریکا و پس از فرود آپولو در ماه دسامبر 1972برماه قدم نگذاشته است. به نظر می رسد که برخی از مردم چین در این باره متقائد نشده اند ، به گونه ای که بسیاری از کاربران وب در روز جمعه، در مورد اختصاص بودجه دولت به این برنامه بلند پروازانه در حالیکه بسیاری از مشکلات آموزشی و درمان پزشکی کشور باقیست اعتراض دارند.
 
 
.Content provided by AFP--Copyright © 2012 Discovery Communications-Image credit: Xinhua Press/Corbis

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اولین زن فضانورد چین,لیو یانگ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Sport

 art prints

 

 


  

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پوستر, پوستر نادر ورزشي,پوستر هنري, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 در سال 1856، کشف هیجان انگیزی در یک غار در دره Neander ، در نزدیکی دوسلدورف، آلمان صورت پذیرفت. آنها دریافتند بقایای این انسان بسیار متفاوت از انسان مدرن بود. دانشمندان بعدها متوجه شدند که "انسان نئاندرتال"  در اروپا و بخشهایی از آسیا و شمال آفریقا از حدود 125.000 تا حدود 30،000 سال پیش ساکن می باشد. نئاندرتال ها نزدیک ترین خویشاوندان انسانی هستند که در حال حاضر زندگی می کنند(یعنی اشتراک بیش از 99.5 درصد از توالی DNA ما با آنها).

 جمجمه آنها بزرگتر از انسان مدرن بودکه نشان می دهد که نئاندرتال ها ممکن است دارای مغز بزرگتری بوده اند. نئاندرتال در بسیاری از نقاط کره زمین در کنار انسانهای مدرن زندگی می کرده اند تا اینکه  شواهد فسیلی نشان از ناپدید شدن ناگهانی آنها از روی کره خاکی را می دهد. رمز و راز  آنچه برای نئاندرتال ها رخ داده  هنوز پازل دانشمندان امروز به حساب می آید. برخی شواهد اخیر نشان از اختلاط بین نژادی بین انسانهای مدرن و نئاندرتال ها می دهد.

مطالعه 2010 نفر در آسیا و اروپا نشان داده که  انسانهای امروزی بین یک تا چهار درصد از ماده ژنتیکی خود را از نئاندرتالها وام گرفته اند.برخی از دانشمندان معتقدند که آنها بدلیل تغییرات آب و هوا در اروپا و آسیا منقرض شدند در حالیکه راز ناپدید شدن آنها درپرده ای از ابهام قرار گرفته است . 

Dowling, Mike. "Neanderthals" www.mrdowling.com. Updated August 8, 2011 . Web. Date of Access. 

 

جمجمه نئاندرتال ها کشیده بوده و هیچ چانه ای مانند انسانهای امروزی نداشته اند . آنها  بینی بزرگ و ابروهای ضخیمی داشته اند.از آنجا که نئاندرتال ها عضلات قوی داشتند و دائما در حال فعالیت بوده اند ، دارای استخوان ران  کمی خمیده و خیلی ضخیم تر از انسانهای امروزی بوده اند.استخوان دست نئاندرتال ها قوی تر و پهن تر است. 

نئاندرتال هابا شکار گوزن شمالی، اسب های وحشی و جمع آوری گیاهان، انواع توت ها و ریشه ها غذای خود را تامین می نمودند. ساکنان ساحل ماهی و صدف را می خوردند. بنابر این آنها نحوه تعقیب و ردگیری حیوانات و  تمایز بین گیاهان سمی و خوراکی را می دانسته اند. آنها قادر به دوختن نیمتنه و پوشش گرم از پوست حیوانات بوده واز نیزه و چاقوی سنگی (همچنین ابزارهایی برای تیز کردن)  برای دفاع و حمله استفاده می نمودند. مرد بزرگسال به طور متوسط ​​5 فوت و5 اینچ قد (164 سانتی متر) و 143 پوند (65  کیلوگرم) وزن و زنان به طور متوسط ​​5 فوت و 1 اینچ بلندی (155 سانتی متر) و 119 پوند (54 کیلوگرم) وزن داشته اند.

December 11, 2011.Copyright © 1999-2011 by Dennis O'Neil

 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:انسان اولیه,نئاندرتال,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زندگی همه ما به آب های شیرین بستگی دارد، اما افسوس بیشتر آب جهان، آب شور است.در پایین نمایش گرافیکی از میزان کل آب جهان و نسبت آن به آب شیرین آورده شده است.97 درصد آّب جهان(کمی بیشتر از 97بلوک از 100 بلوک در گرافیک زیر) در اقیانوس ها واقع شده است و بنابراین آب نمک است. نقطه قرمز رنگ کوچک در گرافیک،  نشان دهنده آب شیرین دریاچه ها، رودخانه ها ، آّب موجود در اتمسفراست.

© GeoHive, 2000-2012 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آب شیرین, اقیانوس, یخچالها, دریاچه ها,رودخانه ها,آّب شور, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 © GeoHive, 2000-2012




 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیشبینی جمعیت,جمعیت,2050,جهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 چه کسی لبخند  چهره ی یک کودک ویا آرامش خواب نوزاد را دوست ندارد؟ مهم نیست که چه کسانی هستند و یا از کجای این گیتی، همه نوزادان زیبا هستند .




 


Copyright 2009-2012 Daddu

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برخی اثرات علف کش هابر سلامت انسان

از جمله علف کش ها یی که به طور گسترده استفاده می شود،  تو فور دی  است که به عنوان یک ماده سرطانزا برای  انسان توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان طبقه بندی شده است. یک مطالعه در جنوب شرقی آسیا درباره بیش از 3000 نفر نشان داد نقائص هنگام تولدبا قرار گرفتن یک پدر و مادر در  معرض علف کش 2،4،5-T(تو-فور -فایو-تی)چهار برابر گردیده است .پاراکوات سمی است که در دوز های پایین باعث مرگ معمولا ناشی  از نارسایی تنفسی یا کلیوی می گردد.

مطالعات انجام شده در سال 2008 در مورد  آترازین  نشاندهنده افزایش  فعالیت ژن مرتبط با وزن غیرطبیعی انسان هنگام تولد  می باشد.آترازین، دومین مقام در شایع ترین علف کش های مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا، با تاثیر بر یک ژن باعث  ناباروری در رحم با علت ناشناخته می گردد.بر اساس گزارش نیویورک تایمز ،4-2-D و 2،4،5-T  علف کش های دخیل  در شکست تولید مثل انسان و  افزایش سقط جنین می باشند.در مطالعات صورت گرفته در مینه سوتادر مورد 1537 بچه، قرار گرفتن والدین در معرض   گلیفوزات (glyphosate)با افزایش نقص هنگام تولد در ارتباط بوده است.  قرار گرفتن در معرض  علف کش nitrofen افزایش مرگ و میر نوزادان پس از وضع حمل و همچنین ایجاد ناهنجاری های بافت قلب رادر پی داشته است.تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان می دهد افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سارکوم بافت نرم و لنفوم در مردم در معرض علفکش chlorophenoxy بیشتر می باشد. قرار گرفتن در معرض علف کش تریازین ارتباط قوی با افزایش بروز سرطان پستان دارد.برای علف کش  alachlor ، سوزش پوست و چشم، خطر آسیب کلیه، طحال و کبد و سرطان از مخاط حفره بینی و پلک اعلام گردیده است. استفاده از alachlor را به عنوان یک علف کش  توسط اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

C Michael Hogan (Lead Author);Sidney Draggan (Topic Editor) Herbicide

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:علف کش, سقط جنین,مرگ ومیر, سرطان زا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 225 226 227 228 229 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com