جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

شامل مطالب:

با پوست خود بیشتر آشنا شویم

انواع پوست

بهداشت پوست

تغذیه و پوست زیبا

مواد غذایی مورد نیاز پوست

.....

در 90 صفحه و حجم اندک.

بر روی لینک زیر جهت دانلود کلیک بفرمائید:

 

دانلود


 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلودpdf,دانلود :پوست من زیبا بمان,دانلود,لینک مستقیم,بهداشت پوست,زیبایی پوست, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 به بهانه زادروز اين دانشمند بزرگ و فرزانه  ايران زمين مختصري از بيوگرافي وي را درادامه قرار داده ام.

 

 

محمّد زَکَریای رازی (۲۵۱ه.ق.۳۱۳ ه.ق.) پزشک، فیلسوف و شیمی‌دانایرانی که آثار ماندگاری در زمینهٔ پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته است و به‌عنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) مشهور است.به گفته جرج سارتن، پدر تاریخ علم، رازی «بزرگ‌ترین پزشک اسلام و قرون وسطی بود.» این دانشمند ایرانی از آن‌جا که کتاب‌های خود را به زبان عربی می‌نوشت، نزد غربیان به جالینوسعرب نیز مشهور بوده‌است.به پاس زحمات فراوان رازی در داروسازی روز پنجم شهریورماه (۲۷ اوت)، روز بزرگداشت زکریای رازی شیمی‌دان بزرگ ایرانی و روز داروسازی نام‌گذاری شده است.

زندگی:

نام وی محمد و نام پدرش زکریا و کنیه‌اش ابوبکر است. مورخان شرقی در کتاب‌هایشان او را محمد بن زکریای رازی خوانده‌اند، اما اروپائیان و مورخان غربی از او به نام‌های رازس Rhazes=razes و الرازی Al-Razi در کتاب‌های خود یاد کرده‌اند. به گفته ابوریحان بیرونی وی در شعبان سال ۲۵۱ هجری (۸۶۵ میلادی) در ری زاده شد و دوران کودکی و نوجوانی و جوانی‌اش دراین شهر گذشت. چنین شهرت دارد که در جوانی عود می‌نواخته و گاهی شعر می‌سروده‌است. بعدها به زرگری و سپس به کیمیاگری روی آورد. وی در سنین بالا علم طب را آموخت. بیرونی معتقد است او در ابتدا به کیمیا اشتغال داشته و پس از آن‌که در این راه چشمش در اثر کار زیاد با مواد تند و تیزبو آسیب دید، برای درمان چشم به پزشکی روی آورد. در کتاب‌های مورخان اسلامی آمده‌است که رازی طب را در بیمارستانبغداد آموخته‌است، در آن زمان بغداد مرکز بزرگ علمی دوران و جانشین دانشگاهجندی شاپور بوده‌است و رازی برای آموختن علم به بغداد سفر کرد و مدتی نامعلوم در آن‌جا اقامت گزید و به تحصیل علم پرداخت و سپس ریاست بیمارستان «معتضدی» را برعهده گرفت. پس از مرگ معتضد خلیفه عباسی، به ری بازگشت و عهده‌دار ریاست بیمارستان ری شد و تا پایان عمر در این شهر به درمان بیماران مشغول بود. رازی در آخر عمرش نابینا شد، درباره علت نابینا شدن او روایت‌های مختلفی وجود دارد، بیرونی سبب کوری رازی را کار مداوم با مواد شیمیایی چون بخار جیوه می‌داند.

رازی در تاریخی بین ۵ شعبان۳۱۳ه.ق. الی ۳۱۳ ه.ق. در ری وفات یافته‌است. مکان اصلی آرامگاه رازی نامعلوم است.

شیمی و داروسازی

رازی تحصیل شیمی را پیش از پزشکی شروع کرده‌است و در آن آثاری چشم‌گیر از خود برجا گذاشته‌است. عمدهٔ تأثیر رازی در شیمی طبقه‌بندی او از مواد است. او نخستین کسی بود که اجسام را به سه گروه جمادی، نباتی و حیوانی تقسیم کرد. وی پایه‌گذار شیمی نوین است؛ با وجود آن‌که کیمیاگری را باور دارد. «هر چند که بعضی از کیمیاگران معاصر در ایران نوعی از تبدل ناقص فلزات را به طلا «تبدل رازی» می‌نامند. ولی چون رازی از دیدگاه مراحل بعدی علم در نظر گرفته شود، باید او را یکی از بنیان‌گذاران علم شیمی بدانیم.»  در کتاب «سرّ الاسرار» او می‌خوانیم که مواد را به دو دسته فلز و شبه فلز (به گفته او جسد و روح) تقسیم می‌کند و اگر در این زمینه اشتباهاتی می‌کند، چندان گریزی از آن ندارد. برای نمونه جیوه را شبه‌فلز می‌خواند در صورتی که فلز بودن جیوه اکنون آشکار است.

کشف‌های بسیار به رازی نسبت داده می‌شود از جمله:

  • رازی کاشف الکل است.
  • از تأثیر محیط قلیایی بر کانه پیلیت، اسید سولفوریک فراهم کرد و با داشتن اسید سولفوریک بدست آوردن دیگر اسیدها آسان بود
  • از تأثیر آب‌آهک بر نوشادور (کلرید آمونیوم)، اسید کلریدریک بدست آورد.
  • با اثر دادن سرکه با مس، استات مس یا زنگار تهیه کرد که با آن‌ها را زخم را شستشو می‌دادند
  • از سوزاندن زرنیخ، اکسید آرسنیک یا مرگ موش فراهم کرد
  • برای نخستین بار از نارنج اسید سیتریک تهیه کرد.
  • او نخستین پزشکی است که داروهای سمی آلکالوئیدی ساخت و از آن‌ها برای درمان بیمارانش بهره گرفت.

 

يك لينك مفيد در ارتباط با بيوگرافي زكرياي رازي:

http://www.crystalinks.com/al-Razi.html

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محمد زكرياي رازي,دانشمند ايراني,زادروز زكرياي رازي,اسید سولفوریک,الكل,اكسيد آرسنيك, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چشم ها بخش های بسیار مهمی از بدن هستند که گاهی اوقات دچار مشکلات متفاوت می شوند. اما گاهی تیرگی دور چشم می تواند بیشتر از کم بینایی شما را اذیت کند.
تيرگي دور چشم به رنگ‌هاي مختلف ديده مي‌شود، گاهي کبود است و گاه خاکستري تيره يا قرمز مايل به قهوه‌اي و زماني هم تيرگي اطراف چشم بصورت حلقه‌اي بسيار محو، خودنمايي مي‌کند. اما يک چيز روشن است، اينکه اين تيرگي به هر شکل و رنگي ظاهر شود ناخوشايند است و از زيبايي چشم مي‌کاهد.برای اینکه بتوانیم این تیرگی را رفع کنیم باید نکات متفاوتی را رعایت کنیم:

نقش اکسيژن
رگ‌هاي خوني در صورتي که اکسيژن کمتري دريافت کنند، تيره‌تر به نظر مي‌آيند و اين تيرگي به نوبه‌ي خود موجب تيرگي پوست مي‌شود. وقتي خواب ناآرامي داريم يا به اندازه‌ کافي نخوابيده‌ايم جريان خون بدتر از حالت طبيعي است. به همين دليل است که برخي توصيه مي‌کنند، براي رفع تيرگي اطراف چشم بايد آهن مصرف کرد. چون آهن باعث تأمين بيشتر اکسيژن در ارگانيزم‌هاي مختلف مي‌شود. اما صحت اين موضوع را بايد هر کس بر روي خود امتحان کند. ولي راه‌‌هاي ساده‌تري نيز براي خلاص شدن و کاهش تيرگي دور چشم يا حتي پيشگيري از بروز آن وجود دارد.

نوشيدن آب در روز
اگر سلول‌هاي پوست از آب کافي برخوردار شوند تيرگي رگ‌هاي زير آن کمتر نمايان مي‌شود. براي همين پزشکان توصيه مي‌کند که براي رهايي از تيرگي اطراف چشم بايد روزانه مقدار کافي آب بنوشيد. مقدار کافی آب برای یک روز هشت لیوان است.
خواب آرام و کافي
سومین راهي که باعث کمتر شدن تيرگي اطراف چشم در درازمدت مي‌شود، خواب کافي است. نه تنها مدت خواب بلکه کيفيت آن نيز تعيين‌کننده است. کسي که خواب طولاني دارد، اما بارها در طول خواب بيدار مي‌شود به اندازه‌ کافي استراحت نکرده است. اين فرد، نتيجه خواب ناآرام خود را روز بعد هنگام نگاه کردن به چهره خود درآينه خواهد ديد.
قدم زدن در هواي آزاد
بهره بردن از هوای آراد یکی دیگر از راه های حل این مشکل است.. قدم زدن در هواي آزاد حتي اگر کوتاه مدت باشد، براي رفع تيرگي دور چشم مفيد خواهد بود. این کار به نوعی باعث می شود تا اکسیژن تازه وارد رگ های شما بشود و این به رفع تیرگی دور چشم کمک به سزایی می کند.

حفظ فاصله از تلويزيون و کامپيوتر
پنجمین راه رعايت فاصله با صفحات تلويزيون و کامپيوتر است. نزدیک شدن به تلویزیون بیش از اندازه گردش خون شما را مختل می کند. زندگي سالم بر روي گردش خون تأثير مثبت مي‌گذارد و گردش سالم خون در چهره نمايان مي‌شود.
مراجعه به پزشک
گاهي با هيچ‌يک از اين راه‌ها نمي‌توان تيرگي اطراف چشم را درمان کرد. در اين صورت بايد نزد پزشک رفت، چراکه برخي از بيماري‌ها مانند آلرژي مي‌توانند سبب تيرگي اطراف چشم شوند. به ويژه اگر تيرگي چشم به مشکلي درازمدت تبديل شود، انجام برخي معاينات توسط پزشک مي‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع:مشرق

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیرگی دور چشم,زيبايي چشم ,چشم,تيرگي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برترین فیلمهای باکس آفیس,2012,August,باکس آفیس,فیلمهای جدید, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کاریکاتور,پهنای باند,اینترنت,سرعت اینترنت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اگر قصد دارید تلفن‌های همراه قدیمی خود را بفروشید، این مطلب را بخوانید.
نتایج یک تحقیق نشان داده‌ است که تلفن‌های همراه کهنه به دلیل مسائل امنیتی نباید فروخته شوند زیرا بازیابی اطلاعات آنها بسیار راحت است و می‌تواند صاحب قدیمی تلفن را دچار دردسر کند.
در این راستا راهکارهایی همچون بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز در برخی از تلفن‌های همراه جوابگو نیست؛ به طوری که یک متخصص فناوری اطلاعات می‌گوید: در تلفن‌های آندرویدی در صورت پاک کردن اطلاعات و بازگشت به تنظیمات کارخانه بازیابی اطلاعات کار چندان دشواری نیست و با چند نرم‌افزار یا تکنیک‌های هک مي‌توان اطلاعات را بازگرداند. وی می‌افزاید: در تلفن‌های همراه بلک‌بری سیستم امنیتی قوی‌تری وجود دارد؛ به طوری که اگر اطلاعات پاک شده و 30 روز از پاکسازی تلفن بگذرد دیگر نمی‌توان به آن اطلاعات دسترسی پیدا کرد.
این متخصص اظهار کرد: اما تلفن‌های همراه هوشمند آی‌فون سیستم امنیتی بسیار قدرتمندی دارند و اطلاعات پاک شده در آنها به هیچ عنوان قابل بازیابی نیست.

IT ANALYZE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گوشی همراه,خطر فروش گوشی قدیمی,موبایل,گوشی,بازیابی اطلاعات, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان دانشگاه 'هاروارد' موفق به ذخیره یك كتاب متنی به‌طور كامل روی یك مولكول'DNA' شدند.
به گزارش 'ساینس ' ، وظیفه اصلی DNA ذخیره اطلاعات بیولوژیكی در سلول است ولی دانشمندان به تازگی موفق به ذخیره اطلاعات دیگری در DNA شده‌اند.
در این تكنولوژی جدید نه تنها یك كتاب به طور كامل روی یك مولكول DNA ذخیره شده بلكه دانشمندان حتی قادر به خواندن متن كتاب از روی DNA نیز شده‌اند.
این كتاب با استفاده از زبان كامپیوتر یعنی '0 و1 ' روی مولكول DNA نوشته شده است و بازیابی این اطلاعات نیز منجر به یك كتاب دیجیتالی می‌شود كه باید به زبان انسان ترجمه شود.
به گفته مدیر این پروژه تحقیقاتی با استفاده از این تكنولوژی می‌توان تمام اطلاعات موجود در اینترنت را روی تراشه‌ای به اندازه ناخن شست ذخیره كرد.
محققان بر این باورند كه این شیوه پیشرفته نحوه ذخیره اطلاعات روی تراشه‌های كامپیوتری و دیسك سخت امروزی را به‌طور كلی متحول می‌كند.

IT ANALYZE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مولكول'DNA',بیولوژیك,سلول,كتاب دیجیتالی,تراشه‌, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک گروه بین المللی از ستاره شناسان اظهار داشتند که نخسین شواهد را از تخریب سیاره ای که ستاره پیر آن در پایان عمر به یک غول سرخ تبدیل شده مشاهده کرده اند.الکس ولسزان استاد ستاره شناسی و فیزیک نجومی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا به عنوان یکی از اعضای این تحقیق با اشاره به مشاهدات این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: سرنوشت مشابهی در انتظار سیاره های داخلی منظومه شمسی ما است، درست زمانی که خورشید به یک غول سرخ تبدیل شود و حدود 5 میلیارد سال دیگر زمین چنین شرایطی را تجربه می کند.غول سرخ یک ستاره بزرگ و درخشان است که در مرحله دوم عمرش به سر می ‌برد همجوشی هسته‌ ای در لایه بیرونی مرکز این ستاره اتفاق می ‌افتد.ولسزان و همکاران بین المللی وی شواهدی از تخریب یک سیاره را هنگام مطالعه روی ستاره پیر آن و سیاره های اطراف بدست آورده اند.این شواهد دربرگیرنده ترکیب شیمیایی عجیب ستاره و مدار بیضی شکل نامتعارف یکی از سیاره های باقی مانده آن می شود.مونیکو آداموف از اعضای این گروه بین المللی اظهار داشت: تحلیلهای جزئی طیف سنجی نشان می دهد که این ستاره غول سرخ ، BD+48 740، دربرگیرنده میزان زیاد و غیرعادی از لیتیوم است، عنصر شیمیایی نادری که در طول انفجار بزرگ و 14 میلیارد سال پیش ایجاد شده بود.لیتیوم در ستاره ها به سرعت از بین می رود از این رو میزان زیاد آن در این ستاره پیر غیر عادی به نظر می رسد.آداموف افزود: در رابطه با BD+48 740، این احتمال وجود دارد که تولید لیتیوم به واسطه اندازه یک سیاره ایجاد شده که به طور مارپیچی دور این ستاره حرکت می کرده و درحال داغ شدن و انفجار بوده است.مدار بیضی شکل نامتعارف سیاره باقی مانده نیز شاهد بیشتری برای وجود سیاره ای است که در میان از بین رفته است. چنین مدارهایی در منظومه های سیاره ای غیرمتداول است و در حقیقت مدار سیاره این ستاره پیر بیضی شکل ترین مداری است که تاکنون کشف شده است.برهم کنشهای گرانشی میان سیاره ها به طور معمول عامل ایجاد چنین مدارهای عجیبی هستند و محققان اعتقاد دارند که سیاره از بین رفته می توانسته در زمانی که حرکت مارپیچی داشته به سیاره باقی مانده فشارهای گرانشی وارد کند و سیاره باقی مانده را وارد یک مدار غیرعادی شبیه یک بومرنگ کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سرنوشت زمین,سیاره,غول سرخ,منظومه ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


 موسسه مهندسی ساخت و تولید و اتوماسیون (IPA) در آلمان با همکاری با فرانهوفرطراحی نوع جدیدی از بازوی روباتیک را به پایان رسانده است.خرطوم فیل به این دلیل انتخاب گردید که با توجه به دارا بودن بیش از 40000فیبر عضلانی یکی از قوی ترین، انعطاف پذیر ترین ، متحرکترین و دقیقترین اعضای با توانایی گرفتن اشیا در جهان طبیعی است.جنس بازوی مذکور از پلی آمید است که اجازه می دهد تا مانند مدل اصلی دارای انعطاف پذیری فوق العاده و نرم باشد.این دستگاه قابلیت انجام امور مختلف از صنایع مختلف،کشاورزی و یا حتی امور متبط با خانه داری را داراست.این بازو از طریق پر و خالی شده هوای فشرده در حفره های حلقه ای بازوحرکت می کند.سه انگشتان این بازو قابلیت مطابقت با هر نوع شیئی را که می گیرند را دارا می باشند.


 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:روباتیک,(IPA) ,پلی آمید ,بازوی روباتی,خرطوم فیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 214 215 216 217 218 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com