جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 رنگهای مصنوعی اغلب در غذا های فرآوری شده موجود استمانند نوشابه،آب نبات،دسر های ژلاتینی و در برخی محصولات پخته شده و اماده بست بندی شده  وجود دارند.رنگهای مصنوعی راه خود را به محصولاتی از قبیل غلات آماده برای صبحانه ،ماست و خامه کرم ها، پاستا های مخلوط و ... باز نموده است.این مواد باعث طیفی از ناراحتی ها از قبیل بیش فعالی در کودکان،سرطان و یا واکنش های آلرژیک می گردند.استفاده از رنگهای مصنوعی در صنایع غذایی غیر قابل قبول است زمانیکه رنگهای طبیعی در طبیعت بوفور یافت می گردد.به عنوان مثال زردچوبه (رنگ زرد)، چغندر (سایه قرمز یا صورتی)، فلفل قرمز (نارنجی)، و ... . استفاده از رنگهای مصنوعی اغلب علامت اینست که یک عنصر ویژه مانند میوه ها از ماده خوراکی حذف شده است و این رنگ مصنوعی سایه ای از آنچه می بایست در مواد غذایی باشد، است.

Copyright© 1997-2012Healthcastle Nutrition Inc


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فراموش نکنید که تمرینات ورزشی با تنبلی و عدم ثبات در تصمیم نتیجه نمی دهد. این موضوع آن قسمتی است از زندگی ما است که باعث عدم موفقیت در کارهایمان می شود .مهم نیست شما دارو مصرف کنید ،ورزش کنید یا رژیم بگیرید .بعد از عمل جراحی زیبایی هم نمی توانید بدون این اصل از نتیجه کار در طی سالیان بعدی لذت ببرید.

این چهار حرکت را در ادامه مطلب برای شما قرار داده ام .امیدوارم موفق باشید.

ابتدا خود را گرم کنید.می توانید 5 دقیقه از پله ها پایین و بالا بروید (با احتیاط و مراقبت از زانو)و یا ده دقیقه بدوید.وقتی تمام چهار تمرین را انجام دادید 45 ثانیه استراحت و دوباره آن را تکرار نمایید.برای کسب نتیجه مطلوب این تمرینات را حداقل 3 الی 4بار در هفته انجام دهید.فراموش نکنید خوردن برای بدن لازم ولی پرخوری سم است.

© 2012 Canadian Living

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تمرین ورزشی,ورزش در خانه,تمرینات ساده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

انجمن چای آمریکا اعلام کرده است که 85 درصد چای مصرفی در آمریکا چای سرد است.در ادامه بیان کرده است که  متاسفانه چای سرد فواید همان چای دم کرده را ندارد.گزارش توسط انجمن شیمی آمریکا نشان داد که بطری چای سرد حاوی پلی فنول کمتر از چای سبز و یا سیاه و سفید دم کرده می باشد. اما در مورد میزان کالری باید گفت که یک چای دم کرده (زیاد) دارای کالری در حدود صفر می باشد در حالی که یک فنجان چای سرد بطور متوسط 86 کالری دارد.

HEALTH CASTLE

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چای,چای سرد,منفعت,چای سبز,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 در حالی که گونه‌های بومی جانوری کشور به‌علت عدم حمایت و حفاظت در حال نابودی هستند، گرایش مردم برای نگهداری آفتاب‌پرست، شیر و تمساح به‌عنوان حیوانات خانگی روزبه‌روز در حال افزایش است.

 

رئیس انجمن حمایت از حیوانات در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه ایران یکی از غنی‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ تنوع زیستی است و به‌دلیل ویژگی آب و هوایی خاصی که دارد انواع و اقسام گونه‌های با ارزش گیاهی و جانوری در آن یافت می‌شود، ‌گفت: این روزها شاهد افزایش تعداد گونه‌های بومی سایر کشورها در باغ وحش‌های داخل کشور هستیم و این در حالی است که ایران از نظر دارا بودن تنوع گونه‌های حیوانات از 54 هزار گونه جانوری موجود در دنیا با یک‌هزار و 130 گونه در پنج رده مهره‌داران رتبه نخست دنیا را دارا است و البته بسیاری از این گونه‌ها به‌دلیل سهل‌انگاری‌ها و نقض حقوق حیوانات در حال انقراض هستند.جاوید آل‌داوود با اشاره به اینکه وجود این وضعیت نامناسب حمایت و حفاظت از محیط زیست باعث شده که آمار گونه‌های در معرض خطر انقراض طی سال‌های اخیر افزایش یابد، ‌افزود: به جای نگهداری از حیوانات بومی به‌ویژه گونه‌های در حال انقراض کشور واردات حیوانات بومی سایر کشورها جایگزین شده و هزینه‌های زیادی نیز برای فراهم کردن شرایط زیستگاه اصلی آنها صرف می‌شود.وی تصریح کرد: اگر هزینه نگهداری حیوانات بومی سایر کشورها را صرف نگهداری گونه‌های بومی در حال انقراض کشور شود،‌ دیگر شاهد آنچه که امروز وضعیت اسفبار نگهداری و نقض حقوق حیوانات نامیده می‌شود، نخواهیم بود و یا کمتر وضعیت کنونی اذیت و آزار حیوانات را شاهد خواهیم بود.این حامی حقوق حیوانات در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 180 کشور دنیا ازجمله ایران عضو کنوانسیون سایتیس هستند که بر اساس آن تجارت و خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض انقراض ممنوع است.

آل‌داوود از وجود مراکز نگهداری و باغ وحش‌های خارج از شهر که به ظاهر جنبه قانونی به خود گرفته‌اند خبر داد و تأکید کرد: در خارج از حریم شهری شیراز باغ وحشی وجود دارد که قطعاً بازدیدکننده‌ای هم ندارد و سود مادی در پی نخواهد داشت اما مشخص نیست به چه دلیل دایر است.رئیس انجمن حمایت از حیوانات با اشاره به اینکه حیات وحش به سازمان محیط زیست واگذار شده است، یادآور شد: ارگانی که باید بر روی واردات حیوانات نظارت داشته باشد، محیط زیست است اما این روزها شاهد گرایش مردم برای نگهداری گونه‌ها و نوزاد حیوانات وحشی ازجمله نوزاد آفتاب‌پرست، ‌شیر و... و افزایش واردات چشمگیر این حیوانات به کشور هستیم.

گفتنی است، آشنایی ایرانیان با باغ وحش‌های اروپایی به دوره قاجار برمی‌گردد و نخستین باغ وحش یا "مجمع‌الوحوش" در دوره ناصرالدین شاه در خیابان لختی، سعدی کنونی در جایی که زمانی نام خیابان باغ وحش و بعد ماشین خانه و سرانجام اکباتان یا پیروز نامیده شد، تأسیس شد که البته هیچ‌گاه به‌صورت باغ وحش کاملی درنیامد.آنچه از واژه طنزگونه "باغ وحش" برمی‌آید، باغی است برای نگهداری حیات وحش اما آنچه در عالم واقع مشاهده می‌شود، اسارت‌گاهی است برای ارضای خودخواهی افرادی که با پرداخت یک اسکناس هزار تومانی، خود را صاحب حیوانات اسیر در آن می‌دانند.

این مسائل هرکدام متولی خاصی دارد و آنچه چون همیشه بی‌متولی باقی می‌ماند، حیواناتی اند که نه زبان دفاع دارند و نه قدرت برخورد.

 

خبرنگار:سهیلا گلی‌زاده

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حفاظت محیط زیست,واردات غیرقانونی,حیوانات ,محافظت,زیستگاه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اصفهان كه از نظر هنر و صنعت شهري پربار و باشكوه بود، همواره توجه مردماني كه چشم برخاك ايران دوخته بودند را به سوي خود مي‌كشاند. تیمور لنگ كه از تيره مغولي «بارلاس» بود نيز هوس بدست آوردن اصفهان به سرش زده بود، پي بهانه‌‌اي مي‌گشت تا يورشي به جا و آگاهانه به سوي اصفهان ترتيب دهد. اين دست‌اندازي در پنجم شهريورماه سال٧٦٦ خورشيدي برابر با 27 آگوست سال 1387 ميلادي رخ داد. بهانه‌ي يورش به اصفهان بدين گونه آغاز شد: تیمور آن هنگامي كه در خراسان بود بيمار شد. تشخيص پزشكان اين بود كه اين ناخوشي از گرمي مزاج روي داده است و براي بهبودي تنها دارو، آبلیموی شیراز است.
آن زمان آل‌مظفر افزون‌بر کرمان، اصفهان و خوزستان، بر شیراز نيز فرمانروايي مي‌كردند و شیراز مرکز حکومتشان بود. تیمور، نامه‌ای به شاه‌منصور از آل‌مظفر فرستاد و از وي خواست تا چندین آبدان بزرگ از آبلیموی شیراز به شتاب به خراسان بفرستد. اين درخواست براي شاه منصور بسيار گران آمد و اين‌چنين در پاسخ تيمور لنگ نوشت: «من دکان عطاری ندارم که تو مرا كوچك می‌شماری و در خیالي که از نسل چنگیز هستی و از من مي‌خواهي برای تو آبلیمو بفرستم. این کار نابخردي است، اگر آبلیموفروش هم بودم برای تو آبليمو نمی‌فرستادم.» اين‌چنين شد كه بهانه به دست تيمور افتاد.
حاکم اصفهان كه عموی سلطان زین‌العابدین پادشاه مظفر بود بر آن بود که اگر تیمور به اصفهان يورش آورد باید دروازه‌های شهر را روی او باز کرد تا مردم را به كشتن ندهد و شهر را به خاك و خون نكشاند. شاه‌منصور مظفری اما بر اين باور بود كه باید برابر تیمور ایستادگی کرد. اصفهان در آن هنگام دارای دیوار و برج و باروی محکمی بود و پهناي آن چنان بود که یک گاری می‌توانست روی دیوار شهر حرکت کند. تیمور لنگ از راه همدان و گلپایگان خود را به اصفهان رساند و در آن‌جا پس از آگاهي گسترده‌اي كه از چگونگي و ساختار شهر به دست آورد، اصفهان را بگشود. بزرگان شهر همراه با حاکم شهر به اين نتيجه رسيدند كه از تیمور امان بخواهند و به جاي آن به او باج و خراج بدهند تا شهر در امان بماند. در همين هنگامه امیرمنصور مظفری برای گردآوری سپاه از راه شیراز به خوزستان به ویژه دزفول رفت. اما حاکم وقت با تيمور پيمان بست تا باج و خراج بپردازند. اين‌چنين بود كه سه هزار سرباز تاتار برای گرفتن باج و مالیات وارد خانه‌هاي مردم اصفهان شدند. یکی از مردم اصفهان به نام «علی کچه پا» گروهی را دور خود گرد آورد و به آنان گفت که با شنیدن نواي دهل در نیمه شب به سربازان تاتار يورش برده و آنان را بکشند.
فردای آن شب تیمور در كمال ناباوري شنید که سه هزار سرباز او کشته شده‌اند. تيمورلنگ به خشم آمد و فرمان كشتار جمعي مردم اصفهان را داد. وي همچنين وعده داد برای آوردن هر سر از کشته شدگان بیست دینار پاداش مي‌دهد. سربازان تاتار به هيجان آمدند و شروع به كشتار مردم اصفهان كردند و آن‌چنان از آنان بكشتند و سر براي تیمور بردند كه دیگر نمی‌خواست پول بدهد و قیمت هر سر را به نیم دینار رساند.
آن هنگام كه شمار سر مردمان اصفهان به هفتادهزار رسید و بچه‌های یتیم زیادی در شهر به جا ماندند، تيمور كشتار را به فرجام رساند. نخست مردم زخم خورده و داغدار را وادار کرد تا کشته‌شدگان تاتار( اروپاييان، تيره‌هاي مغولي را تاتار مي‌گفتند) را خاكسپاري کنند. اما از سر كشته‌شدگان اصفهان مخروط‌هاي ده متري ساخت. یکی از بزرگان شهر، در جايگاهي نزدیک مسجد جامع اصفهان، تمام فرزندان کشته‌شدگان را گردآورد. تیمورلنگ چون به کودکان نگاه کرد، پرسید که این نگون‌بختان خاک‌نشین کیستند؟ آن مرد بزرگ گفت؛ کودکان بینوايي هستند که پدر و مادرشان به تیغ سربازان تو هلاک شده‌اند و تو براي خدا هم كه شده به اين آفريده‌هاي بی‌گناه بخشش کن. تیمور چیزی نگفت و به آن سویی که کودکان بودند رفت و چنان نمود که ایشان را ندیده است. سواران نيز از پی او شتافتند و کودکان را به سم اسبان کوفتند و خرد کردند و در زیر پای اسبان با خاک یکسان کردند.
پس از این كشتار همگاني ، تیمور با سپاهیان خود به سمت شیراز رفت.آن زمان ملک منصور از آل مظفر در دزفول بود و اهالی شهر دروازه‌ها را گشودند. او پس از آن‌که همه‌ي در بندان دودمان آل مظفر در شیراز را کشت به مردم آسيبي نزد. تيمور سپس شاعر بزرگ شیراز یعنی حافظ را بخواند و به او گفت که من بخش بزرگی از جهان را به ضرب شمشیر گشودم و هزاران شهر را ویران کردم تا پایتخت‌های خود را آباد و زیبا کنم و تو آن را که سمرقند باشد به خال هندویی می‌بخشی؟ خواجه زيركانه در پاسخ گفت؛ ای سلطان این بخشش‌های بی‌جا بود که مرا به این روزگار فلاکت بار انداخت. تیمور را پاسخ حافظ خوش آمد و او را بخشید و پاداشي به او داد.
تیمور سپس به در پي ديگر شاهان آل مظفر به خوزستان رفت و به جنگ شاه منصورپرداخت و او را کشت و با کشته شدن او دودمان آل مظفر سرنگون شد. سرانجام تیمور پس از این همه کشتار و وحشیگری به اترار رفت و در آنجا در گذشت. او در آرامگاهي به سال ۱۴۰۵ میلادی به خاك سپرده شد که تیمور خود پيشتر فرمان به ساختش داده بود و مادر او بی‌بی‌خانم نيز در آن‌جا آرميده بود. پس از آن، شمار دیگری از خاندان تیموری نیز در آن‌جا به خاك سپرده شده بودند و آن‌هنگام كه تیمور در آن‌‌جا به خاك سپرده شد، این مکان به «گور‌امیر» نامور شد.

توسط نگار پاکدل-امرداد

ياري‌نامه‌ها:
جهان‌گشایی تاریخ، تیمور‌فاتح نوشته‌ي امیر اسماعیلی
تاریخ پنج هزارساله‌ي ایران نوشته‌ي دکتر صفی‌زاده
تیمور لنگ نوشته‌ي هارولد لمب، برگردان علی جواهرکلام
سفرنامه‌ي کلاویخو نوشته‌ي مسعود رجب‌نیا
تاریخ ادبیات ایران ادوارد براون، به تصحیح علی اصغر حکمت
منم تیمور جهان گشا، نوشته‌ي مارسل بریون فرانسوی برگردان ذبیح الله منصوری
تارنماي انوشيروان كيهاني زاده

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیمور لنگ,اصفهان,کشتار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برترین فیلمها,دهه 60,بهترین فیلمها,1960 میلادی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وبلاگ کشاورزی نوین

  باکتری ها پیام رسانان آرامی می باشندو به آرامی در بدن میزبان جای خوش می نمایند.آنها طرح های حملات خود را از طریق پیامهای کدشده بیوشیمیایی انتقال می دهند که توسط سیستم ایمنی گیاهان و حیوانات قابل شناسایی و محسوس نمی باشد. اما در دسامبر برای اولین بار محققان اعلام کردند برخی از گیاهان قادر به شکستن این رمز ها می باشند.آنها قادر به شناسایی این پیامها و در نتیجه خنثی کردن عفونت می باشند.اولین شواهد در سال 2009 زمانیکه پاتولوژیستی به نام Pamela Ronald از دانشگاه Davis کالیفرنیا پروتئین باکتریایی بنام Ax21 را در برخی گونه های برنج کشف کرد، مشاهده گردید. این گیاهان آلوده شده با مشاهده Ax21،با ترشح مواد شیمیایی آنتی باکتریال در بافتهای خود به دفاع می پرداختند.این عملکرد برای ارگانیزم زنده میزبان باکتری طبیعی نمی باشد  علاوه بر آن در سال گذشته Ronald بار دیگر متوجه شد که Ax21قسمتی از سلول باکتریایی نمی باشد.با توجه به حضور این پروتئین غیر معمول نیست که یک سیستم ایمنی  موجود زنده قادر به شناسایی یک مزاحم میکروبی از طریق پروتئین های بیرون زده از غشای خارجی آن باشد.زمانیکه Ax21 به یک سطح معین می رسد میکروبها خود رادرون لایه های نازکی بنام  biofilm بسته بندی می نمایند که از این لحظه به بعد در مقابل سیستم دفاعی بدن و انواع آنتی بادی ها مقاوم می گردند.این گونه های برنج تنها انواع موجودات زنده شناخته شده ای می باشند که از طریق شناسایی این پروتئین (شناسایی ودریافت پیام) قادر به عمل بر علیه آن ، قبل از پناه گرفتنشان در پناهگاه بیولوژیکی شان می باشند . کشف Ronaldممکن است راهگشای کشفیات جدیدی در این مورد باشد. Jeff Dang ایمونولوژیست از دانشگاه کارولینای شمالی می گوید گیاهان بسیاری از گیرنده های سیستم ایمنی با عملکرد ناشناخته را دارا می باشند شاید یک دستگاه استراق سمع برای این امر در شرف کشف باشد.

 

منبع: وبلاگ کشاورزی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکتری , پیامهای کدشده بیوشیمیایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مري ايزاك" (Mary Isaac) زاده‌ي 1910 ميلادي در انگلستان بود. در سال‌هاي جواني(1936) به ايران آمده و در دبيرستاني دخترانه در اصفهان به نام "بهشت آيين"، زبان انگليسي را آموزش مي‌داد. اين دبيرستان بخشي از بنگاه اسقفي ايران و به سرپرستي بانو نورات آيدين بود. پس از چندي مري ايزاك، فرنشيني(:رياست) شبانه‌روزي دبيرستان را به دست گرفت. پيوند و مهرورزي او به ايران و ايراني چنان او را پايبند كرد كه پافشاري دوستان و خانواده‌اش درباره بازگشت و گذراندن روزگار بازنشستگي در ميهنش، سودي نبخشيد. او بر آن شد تا مانده‌‌ي زندگي‌اش را در شهر اصفهان بگذراند و در سال 1351خورشيدي، تابعيت(شهروندي) ايران را گرفت. مري آيزاك در سال 1986ميلادي در "آرامگاه كليساي اسقفي اصفهان" به خاك سپرده شد.
سرچشمه:
1 – مظاهري، هوشنگ- آرامگاه خارجيان در اصفهان- نشر غزل(با همياري حوزه‌ي هنري اصفهان)- چاپ نخست 1379
2 – ميناسيان، لئون- قبرستان ارامنه‌ي جلفا

آناهيتا كاوياني -امرداد

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مري ايزاك,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک فنجان قهوه معمولی بطور متوسط دارای تنها 2 کالری و یک اونس مایع از اسپرسو غنی سیاه و سفید شامل فقط یک کالری می باشد.یک قاشق چای خوری قهوه فوری نیز فقط دارای 2 کالری می باشد.اما این در مورد قهوه خالص است یعنی وقتی قهوه های مدرن شامل مواد افزودنی مانند شیر ،خامه و یا مواد طعم دهنده و شیرین کننده را به آن اضافه کنیم آنوقت منتظر نتیجه ای متفاوت باشید یعنی تا 700 کالری افزایش نشان خواهد داد.

1 cup 2 calories
2 cups 4 calories
4 cups 8 calories
8 cups 16 calories

 

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کالری,کالری قهوه,قهوه,فنجان قهوه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 209 210 211 212 213 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com